.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کمیسیون مشترک ایران و ازبکستان در تاشکند

سفیر جمهوری اسلامی ایران از برگزاری یازدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ازبکستان سال جاری در تاشکند خبر داد.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر، محمد کشاورززاده در دیدار با هیئت اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و تجار ایرانی مقیم ازبکستان در سفارت این کشور افزود: این کمیسیون مشترک قرار است نیمه دوم سال جاری و قبل از آغاز سال نو میلادی در ازبکستان برگزار شود.
وی خاطرنشان کرد: یازدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان در حالی برگزار می شود که مسائل و موضوعات مطروحه تجار ایرانی در نمایشگاه ازبکستان در آن کمیسیون به بحث گذاشته می شود.

سفیر ایران در ازبکستان با اشاره به اینکه تلاش داریم از تمام توان سفارتخانه برای رفع مشکل تجار ایرانی به صورت متعارف قانونی و در چارچوب دستورالعملها حمایتهایی صورت دهیم، تصریح کرد: با تقویت حوزه اطلاع رسانی و به روزرسانی سایت سفارت گام هایی برای توسعه روابط تجاری ایران در ازبکستان صورت خواهد گرفت.

کشاورززاده در ادامه با یادآوری هفته دفاع مقدس، یاد شهیدان این مرز و بوم را گرامی داشت و افزود: ایران اسلامی به برکت خون های پاک شهیدان توانسته از مسیرهای صعب العبور بگذرد و با شعار استقلال،آزادی و جمهوری اسلامی بر دشمن زبون فائق آید.

وی با بیان اینکه معمار کبیر انقلاب اسلامی این کشور را با درایت به ولی امر مسلمین جهان محول ساختند اظهار داشت: تجار و بازرگانان ایرانی نقش تعیین کننده ای در تثبیت قوای استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ایران ایفاء می کنند.

سفیر ایران در ازبکستان از تجار ایرانی خواست تا برگزاری نمایشگاه تاشکند را به فال نیک گرفته و زمینه بازاریابی مناسبی را برای ارتقاء توانمندی های خود فراهم سازند.

کشاورزاده خاطرنشان کرد: تجار ایرانی در زمینه خدمات فنی و مهندسی می توانند اقتصاد ازبکستان را در سیطره خود قرار داده و به سودآوری با ثباتی دست یابند.

وی با بیان اینکه زمینه های توسعه روابط ایران با ازبکستان بیش از پیش تداوم یافته است، خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری در کشوری مانند ازبکستان که در سال های آتی چرخه اقتصادی منطقه را تصاحب خواهد کرد فرصت بکری برای تجار ایرانی می تواند باشد.

وی جمعیت ازبکستان را 27 میلیون نفر و دارای اقتصادی با ثبات عنوان کرد و گفت: در ازبکستان علاقه مندی برای توسعه روابط اقتصادی با ایران وجود دارد.

سفیر ایران در ازبکستان بندرامیرآباد مازندران را به عنوان پایلوت توسعه روابط تجاری منطقه اعلام کرد و گفت: ترانسپورت و انرژی دو شاخصه قدرت اقتصادی ایران در ازبکستان بوده که باید در این زمینه ها بیشتر تلاش شود.

هیئت اقتصادی جمهوری اسلامی ایران عصر جمعه در نشستی متناظر با همتای ازبکی خود به تبادل نظر و انعقاد تفاهمنامه هایی خواهند پرداخت.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.254 seconds.